L'arome Apple Stem Cell: Buah Buahan Untuk Diet Sihat

Wednesday, April 2, 2014

Buah Buahan Untuk Diet Sihat



======================
Buah Buahan Untuk Diet Sihat
======================

♥Buah Apel
Mengapa epal boleh anda gunakan untuk membantu program diet? Hal ini merujuk pada kandungan buah epal sendiri, Buah Apel kaya akan kandungan serat sehingga baik untuk menurunkan kolesterol dalam tubuh. Selain itu buah epal juga kaya akan kandungan pemakanan yang baik untuk kesihatan anda.

♥Buah Pepaya
Pepaya sangat terkenal dengan manfaatnya untuk mengeluarkan racun dalam tubuh (detoksinasi), selain bermanfaat untuk detoktinasi alami papaya juga kaya akan kandungan serat sehingga baik untuk anda masukkan salah satu menu diet sihat anda. Hal yang menggembirakan lagi harga dari buah ini pun relative sangat murah.

♥Buah Oren
Memang buah oren terkenal akan manfaatnya untuk kulit, namun siapa sangka buah ini juga baik untuk melancarkan program diet anda, kerana didalam oren terdapat kandungan gula froktosa, yang boleh diubah menjadi tenaga walaupun harus melewati banyak tahap. Untuk pengonsumsiannya buah oren sebagai salah satu buah diet, disyorkan jangan membuang kulit ari namun kulitnya juga ikut dimakan. Karena justru kulit ari itu yang kaya akan kandungan serat.

♥Buah Pisang
Sama dengan buah-buahan yang lain, pisang juga kaya kandungan gizi, sehingga sangat sesuai untuk membantu anda untuk melancarkan diet anda.

♥Buah Anggur
Mengapa anggur baik untuk tubuh? Hal ini adalah berdasarkan adanya kandungan senyawa dengan struktur resverator, nah sebatian inilah yang nantinya akan mencegah kemungkinan berkembangnya sel lemak baru dalam badan.

♥Buah Mangga
Dalam mengambil buah mangga untuk diet sebaiknya cari buah yang sudah matang / masak sehingga anda dapat merasakan kandungan pemakanan yang lengkap untuk diet anda.

♥Buah Melon
Melon merupakan salah satu buah yang tergolong kaya akan kandungan serat. Nah kandungan inilah yang membuat tembikai sesuai untuk buah diet anda.

♥Buah Kiwi
Buah kiwi dipercayai boleh menurunkan berat badan anda 2 hingga 3 kilo gram dalam tiap minggunya. Jadi jika anda ingin diet usahakan rutin mengambil buah ini.

No comments:

Post a Comment